Doorgaan naar hoofdcontent

The dress #weddingedition

Hey hoi
Clyde hier zo!

Zoals jij alvast wel wist gaan mijn ouder binnenkort trouwen, wat natuurlijk super spannend is! Aangezien ik ook getuige mag zijn en dus beetje een belangrijke heb gekregen in hun huwelijk! Ik ben zo blij voor hun, want eerlijk, soms zijn het nog een stelletje verliefde tieners, hahah. Later wil ik een relatie zoals die van mijn ouders. Ze hebben een open relatie, ze houden zich aan elkaar en hebben samen de raarste humor ooit, hahah. Oh gosh, misschien heb ik daarom ook zo'n rare humor?

Ach ja, ik ga jou nu wat meer vertellen over het kiezen van een jurk. Aangezien mijn moeder haar schoenen al had gekozen, die ik niet mooi vind, moesten we een jurk vinden die er een beetje bij paste. Mijn mama wou een trompet jurk, A-lijn jurk of een prinsessen jurk. Aangezien ze een prinsessige trouw wilt! Ow en liefst nog wat kant aan! Eigenlijk wou ze ook geen gewoon witte, maar in kleur. Dat wou mijn papa echter niet, dus mama hield daar wel rekening mee! Het kiezen van de jurk was best wel emotioneel.

We reden met twee auto's naar de bruidswinkel, want mijn mama had nog een brigade van 4 andere vrouwen meegenomen. Ze had mij natuurlijk als eerste meegevraagd, omdat ik haar dochter was. Ik denk dat ze de belangrijkste personen mee heeft genomen, ook al ontbrak er sowieso eentje in de groep. 

We belden aan en meteen werd iedereen een beetje zenuwachtig, want ze waren zo benieuwd om mijn eigen mama te zien. We werden naar boven begeleid door een klein vrouwtje en daar stond een schattig zeteltje en twee comfort stoelen. Voor de rest was de kamer omringt door spiegels. De vloer, het plafond en ja zelfs de muren! Het leek net of ik een ballroom binnen stapte! Het was zo mooi, ik was echt zó gefascineerd! Ik nam meteen plaats in het mooie, maar oud lijkende zetel. Hij zat best wel goed en meteen volgde iedereen mijn voorbeeld. De prille vrouw stelde zichzelf voor en al meteen merkte ik dat haar Nederlands niet zo goed was. Ze was wel goed in Engels, dus we communiceerde tweetalig. Aangezien sommige personen geen Engels kunnen, hahah. De vrouw vroeg naar mijn moeders smaak en begon wat jurken uit de collectie te halen die erbij paste. Echter duurde het heel lang voor mijn mama de jurk aanhad. Het was een moeilijke en eerlijk gezegd ook best lelijke jurk. Dat zag je meteen ook aan haar gezicht, maar ze keek enkel naar mij ... Wachtend op mijn reactie. Ze zag duidelijk dat ik ook niet mooi vond en toen merkte iedereen dat ons mam hem ook niet mooi vond. Hij ging dus meteen weer uit en op naar de volgende.

Terwijl ze zich was aan het uitkleden, kon niemand het laten om jurken uit de collectie te trekken en ons mam dit te laten passen. Er werden een paar lelijke jurken uit getrokken en een paar mooie. Mijn oog viel maar op één jurk, ik trok hem eruit en toen kwam mijn mama in een badjas uit de kleedkamer. Ik liet haar meteen de jurk zien die ik had gekozen en ze keek er bedenkelijk naar, maar deed hem toch aan. Echter weet ik niet of ze hem aandeed om mij blij te maken of omdat ze hem ECHT mooi vond.

Ach ja, ze deed hem dus aan en liet ons kijken. De prachtige A-lijn jurk met kleine glinsteringen over heel de jurk en hartvormige bovenkant zonder schouders stond haar wonderbaarlijk PRACHTIG! Ik vond haar zo mooi in die jurk en dat bleek iedereen ook te vinden. Ze draaide zich om naar de spiegel en schrok van haar zelf. Ze had nooit gedacht dat ze de jurk echt mooi bij haar ging staan en was er heel blij mee, mijn jurk was dus echt een winner en dat vond iedereen.

Maar wat is een bruidswinkel zonder meerdere jurken te passen? Ze pasten jurken met schouders, helemaal van kant en echte prinsessenjurken, maar niets paste haar zoals de jurk die ik koos. Ik was niet de enigste die er zo over dacht. Ze deed dus haar tweede jurk weer aan, stak haar haar omhoog met een klem en deed een sluier aan. Aan de rand van de sluier zaten verschillende glinsteringen en dat maakte alles nog meer af! Mama miste van alles aan haar schouders en door de sluiter die erover hing, was dat weg. Ze was prachtig, papa gaat dat vast en zeker ook vinden! Zoals verwacht moest iedereen een traantje laten en keek mijn mama super trots. Ze had HAAR jurk gevonden, maar wat is een echte bruidswinkel zonder de echte vraag? Ik sprong recht en ging naast haar staan.
"Mama, dan is er nog maar een vraag die staat te wachten op een antwoord." zei ik en iedereen ging op het puntje van zijn stoel zitten.
"Do you say yes to your dress?" en volmondig wist roep ze ja en begon iedereen in zijn handen te klappen. Achteraf zijn we nog iets gaan drinken in een super schattig pubje om het te vieren!

We hebben de jurk en de sluier gekocht en hebben deze in de kleerkast van mijn oma verstopt. Nog een paar maanden wachten en ik vertel jou alles over het huwelijk!
Is er nog iets speciaals dat jij wilt weten? Drop een comment en misschien is het mijn volgende blogpost?

XOXO
Clyde

Reacties